متين پسر پاييزي منمتين پسر پاييزي من، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 11 روز سن داره
آرتين پسر پاييزي منآرتين پسر پاييزي من، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

پسرهاي پاییزی من

درد ودل با متینم

1392/2/15 1:13
نویسنده : مامان سمانه
294 بازدید
اشتراک گذاری

پسرم نمی دانم وقتی این نوشته ها را می خوانی درکجا هستی وچه میکنی درهرصورت  می خواهم بدانی که همیشه و همیشه عشق مامان بودی و هستی و خواهی بود!

دلبند مادر ، پسر بازیگوش مامان و بابا . 

نمی دونم دل همه مامان ها این قدر برای بچه هاشون می لرزه یا من تو خرج کردن احساساتم دارم زیاده روی می کنم ؟

وقتی کوچک تر بودم و میشنیدم این جمله رو که : مادر نیستی که بدونی چی میگم . با خودم  فکر می کردم که این جمله ضرب المثل شده و همه مامان ها برای منت گذاشتن سر ما بچه ها این حرف رو می زنند .

حالا وقتی به پسرم نگاه می کنم یاد حرف های مامانم میافتم و به خودم مغرور میشم و میگم : وای ! یعنی مامان من انقدر زیاد منو دوست داشته ، چون خودم هم خیلی این جمله رو تکرار می کنم. واقعا فقط باید مادر بود تا از صدای نفس کودکت بفهمی گرسنه است یا تشنه ؟‌با شنیدن صدای سرفه فرزندت مثل جرقه بپری بالا.

متین مهربون مامان ! اینها رو برات می نویسم . اگر تا به ثمر رسیدنت زنده بودم که همیشه روی کمک من و پدرت حساب کن و بدون که بی منت همه چیزم رو فدای تو میکنیم .هر چند که همه چیزم تو هستی.

اما اگر دستم از این دنیا کوتاه ماند و چشمم به روی دیدن توعزیزبسته ، بدون که همیشه دوستت داشتم و عاشقانه نگاهت می کردم و بعد از خدا تو ،  پدرت عزیزترین کسان من بودید . بعد از من ، پدرت تنها کسی هست که می تونه تو همه کارها یار و یاورت باشه . پدرت مهربون ترین پدر دنیاست . اون برای به دست آوردن ما تلاش زیادی کرده . مبادا به راحتی کنارش بگذاری . همیشه مثل یک مرد کنار پدرت باش و مرد بودن رو ازش یاد بگیر .

پسرم ! همواره با یاد خدا باش و بدون که خداوند چتر بزرگ رحمتش رو سایه بون تو کرده که داغی و حرارت آفت های روزگار تن لطیفت رو نسوزونه . بدون خدا انقدر مهربونه که حتی اگر چیزی ازش نخوای ، باز هم بهترین ها رو بهت میده . پس همیشه ازش تشکرکن ، مبادا که رسم ادب رو به جا نیاری . بزرگترین ادب شکر خداست .

دلبندم ! سعی کن همیشه راه راستی و درستی رو انتخاب کنی . حتی اگر طولانی ترین راه باشه و رسیدن به مقصد رو برات دورتر کنه . اما مطمئن باش وقتی به مقصد برسی ، خستگی راه با شیرینی عملت ، از تنت در میاد .

دردانه من ! در تمام زندگی چیزی زیبا تر و لذت بخش تر از محبت و خدمت به خلق خدا نیست .   هیچ شیرینی گواراتر از این نیست که لبخند انسان دیگری رو ببینی . لبخندی که تو خلقش کردی .

 

قصدم نصیحت نبود .دسته گل مامان . برات نوشتم  ، ترسیدم یه وقت دیر بشه و حرفهام به گوشت نرسه .  امیدوارم صد تا بهار دیگه هم منتظرت باشن .   هرگز رنگ غم نبینی .

        عکس ٤ماهگی متین روز٢ عید                                                       

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

مامان امیرعطا
15 اردیبهشت 92 2:24
مادر نمونه.دل همه مادرها از وقتی مادر میشن لرزون و نگرون کوچولوهاشونه. شاید به همین خاطر همه پدر مادرها میگن بچه همیشه برامون بچه ست حتی اگه 100 ساله شه بیچاره مادر ها با این دلای نازکشون
پگاه مامان ارتین
15 اردیبهشت 92 10:30
عزیزم دردلت خیلی جالب بود متین عسلوببوس عزیزم خصوصیت چک کن
مامان ستایش
15 اردیبهشت 92 11:49
سلام من هم از آشنایی شما خوشحالم پسر نازی دارید خدا حفظش کنه
بهار(مامانی شهراد)
15 اردیبهشت 92 13:16
سلام عزیزم بلاخره موفق شدم وبتو باز کنم ماشالا به این گل پسر چه عکس نازیم گذاشتی ازش خدا واستون حفظش کنه
سمیه مامان پارسا
15 اردیبهشت 92 16:43
قربونت برم سمانه جون مرسی آره وقتی سرش باز شد کوچیک شد و الان خیلی بهتره خدا کنه دیگه تکرار نشه. بووووس عزیزم به خودت و متین جون
مامان آوا
15 اردیبهشت 92 17:13
چه قشنگ گفتی مامانی همه مامانا همین جور هستن ان شاءالله سایت بالای سر پسرت همیشه باشه.
مرجان مامن اران
15 اردیبهشت 92 21:22
ببخشید دیر اومدم عزیزم گذاشتم خصوصی
پرهام ومامانش
16 اردیبهشت 92 0:17
بهاره مامان ونداد
16 اردیبهشت 92 2:07
اینم واسه متین گلی که دیگه الان اقا شده
نسیم و گل پسرا
16 اردیبهشت 92 10:50
خیلی قشنگ نوشتی براش نگران ختنه نباش اگه بخوای به خاطر نگرانی هی این قضیه رو عقب بندازی پسرت بزرگ تر می شه و این کار سخت تر....هر چی زودتر این کارو کنید... منم خیلی نگران بودم...اما الان واقعا خیالم راحت شد....همش می گم کاش زودتر ختنش می کردیم...تازه متین جان که هنوز خیلی کوچیکتره...کمتر اذیت می شه و زودی هم خوب می شه...
رضوان مامان رادین
16 اردیبهشت 92 12:09
چقدر زیبا نوشتی...دلم لرزید ...واقعا نمیدونم عشق ما مادرها به بچه هامون پایانی هم داره یانه؟
دختر دلشکسته
16 اردیبهشت 92 12:29
خصوصی
مامان مهدیس و ملیسا
16 اردیبهشت 92 12:31
شرمنده آدرسم و اسمم اشتباه شد واسه کامپوتر دختر خواهر شوهرم بود سیو بود واسه همون اشتب شد ولی رمز همونه
سارا مامان آرتین
16 اردیبهشت 92 12:56
الهی بگردم چه با احساس و مهربون و مادرانه ایشالا که خودت به ثمر رسیدن پسرتو ببینی و 120 سال زنده باشی
مامان ظریفه
16 اردیبهشت 92 15:39
عزیزم ایشالله همیشه کنار گل پسر خوشگلت باشی و متین عزیز سایه پدر و مادرش بالای سرش باشه. این فکرارو نکن ما مامانا انقد کوچولوهامونو دوست داریم که نا خودآگاه این دلهره ها سراغمون میاد خدا براتون حفظش کنه همیشه کنار هم شاد باشید عزیزم. متین جونم هیچ وقت یادت نره مامانی چقد دوست داره!!
سیما
16 اردیبهشت 92 19:49
سلام عزیزم چه قشنگ برای پسرمون نوشتی مرسی که حواست به وب وانیام هست اره خودمم دیدم اتفاقا تو وب وانیا یه پست براش گذاشتم دستت درد نکنه پسری رو ببوس
مامان بنیتا
17 اردیبهشت 92 1:17
خیلی زیبا نوشتی عزیزم
صبا
17 اردیبهشت 92 9:47
دوست خوبم خدا متین جونو برات نگه داره و سایت بالا سر متین جونم باشه
دخملی شکلک
19 اردیبهشت 92 2:58
با افتخار لینکید
سارا
19 اردیبهشت 92 20:44
عزیزممممم خیلی زیبا نوشتی، خدا متین جونو برای شما و شما رو برای این گل پسر نگه داره
نیلوفر مامان آوا
21 اردیبهشت 92 13:27
انشالله همونی میشه که آرزو می کنی. از حرفات صفای دلت روشنه یقیناً متین جون هم صفات خوبشو از شما و پدرش می گیره. همیشه خوشبخت و سلامت باشید.
بیتا(مامان النا)
22 اردیبهشت 92 2:14
عزیزم خدا آقا متین گل رو واست سلامت نگه دره خیلی وبلاگت زیبا بود